Barbie je jednou z nejznámějších hraček na světě. Již více než 60 let přitahuje Barbie pozornost dětí i dospělých a je nepochybnou ikonou masové kultury. Barbie z produkce Mattel si každý rok získá srdce milionů lidí po celém světě. Od svého debutu v roce 1959 si tato jedinečná panenka získala obrovskou oblibu a stala se symbolem snů každé dívky.
Příběh nejoblíbenější panenky na světě
Barbie vytvořila podnikatelka Ruth Handler, která se inspirována svou dcerou Barbarou rozhodla vytvořit panenku, která by odrážela dospělý život mladé a velmi ambiciózní ženy. V roce 1958 zakoupila Ruth Handler ve Švýcarsku německou panenku s názvem Lilli, která byla určena pro dospělé. Barbie byla vytvořena na základě Lilli. Ruth Handler pojmenovala panenku po své dceři a celé jméno Barbie je Barbara Millicent Roberts.
První panenka Barbie měla premiéru 8. března 1959 na New York Toy Fair. Vzhledem k tomu, že v té době hračkářství nenabízelo dětské panenky, které by odrážely svět dospělých. Panenka Barbie od Mattela rychle získala obrovskou kariéru. Nová hračka měla zvýšit zájem o módu u dívek a také přiblížit kulturu konzumu u nejmenších obdarovaných, kteří ochotně sáhnou po exkluzivních výrobcích s logem své oblíbené panenky. Panenka Barbie snadno uvedla děti do světa bohatství a luxusu, stala se tvůrcem a plnila si jejich mladistvé sny.
Barbie se neustále měnila a šla s dobou. Prošel mnoha metamorfózami a také se ztotožnil s růžovou barvou. Debutová panenka Barbie byla oblečena do černobílých plavek, černých mul na vysokém podpatku a velmi stylových brýlí. Ona i následující verze Barbie byly identifikovány s těmi nejlepšími a nejmódnějšími výtvory, díky nimž se okamžitě staly skutečnou módní ikonou. Móda vytvořená největšími světovými návrháři se objevila i na oblíbených panenkách. Její šatník zahrnuje návrhy módních domů jako Gucci, Versace, Dolce & Gabbana a Givenchy. V průběhu času si můžeme všimnout i změny její osobnosti. S měnící se rolí žen ve společnosti získala obrovskou nezávislost, ze standardní ženy v domácnosti se stala silnou nezávislou ženou, reagující na potřeby neustále se měnícího světa. Změnila se její postava i profese. V současnosti je panenka Barbie symbolem rozmanitosti, má 35 odstínů pleti, 97 účesů, 9 typů postavy a podle producentů je to jen začátek její proměny.
Panenka Barbie pro každého
Výrobci panenky Barbie jsou si vědomi rozdílů mezi fanoušky jejich produktu po celém světě. Snaží se je co nejvíce přiblížit a zvykat na rozmanitost světa už odmala. Různé siluety, účesy a barvy pleti nejsou vše, co Mattel zvolil. Jejich bohatá časová osa rozmanitosti je následující:
Dalším krokem je vzhled řady panenek vykonávajících neobvyklá povolání:
Dalším krokem je představit panenky inspirované skutečnými superhrdiny širšímu publiku. Série Barbie Shero je věnována skutečně mimořádným ženám, na jejichž základě byla vytvořena odpovídající panenka, mezi nimi najdeme:
Pokud byste chtěli uspořádat párty ve stylu Barbie, klikněte sem a získejte zajímavé nápady!
2 komentářů
Świetny artykuł!
Kawał histrii