V odvětví e-commerce hraje obrovskou roli nejen námi zasílané zboží, ale také jeho bezpečná přeprava. Zákazník musí být přesvědčen, že při objednání produktů z obchodu je dostane neporušené.
V ostatních případech musíme vzít v úvahu stížnosti nebo negativní komentáře.
Jak můžeme zajistit zboží během přepravy?
- -Dbejme na to, aby bylo zboží řádně zabalené, velikostně přizpůsobené tomu, co si náš zákazník objedná.
- - Zboží zabezpečte dostatečným množstvím bublinkové fólie nebo jiné náplně, která ochrání výrobky proti posunutí při přepravě a deformaci obalu.
- - Volné nebo tekuté produkty chraňte před rozsypáním nebo rozpadnutím v balení.
- - Označme balíčky vhodně. K tomuto účelu můžeme použít samolepky .
Co jsou značkovací nálepky?
Nálepka, jak název napovídá, je malá etiketa, kterou nalepíme na vnější stranu obalu. Jsou to informace, které lze adresovat jak zákazníkovi, tak kurýrovi či třídírně.
Díky použití takového označení bude s odesílanými balíky nakládáno přepravní společností odpovídajícím způsobem. Výrazně se sníží riziko poškození při přepravě. Zvýší se tak spokojenost zákazníků, kteří obdrží objednané produkty neporušené.
Jaké typy samolepek můžeme rozlišovat?
Nálepky, které dáváme na balíky, jsou univerzální. To znamená, že bez ohledu na to, zda je použijeme pro polské nebo zahraniční balíky, budou srozumitelné přepravním společnostem.
Vzhledem k jejich účelu můžeme mluvit o nálepkách:
- - INFORMACE - obvykle představují zprávu pro příjemce zásilky. Příkladem je štítek o pečlivém otevření zásilky nebo o nutnosti zkontrolovat její stav před kurýrem.
- - SMĚROVÉ - představují např. šipky, které ukazují pozici, do které má být balíček umístěn. To souvisí se zbožím, které se může častým otáčením rozsypat nebo rozpadnout. Tím se odešle zpráva jak zákazníkovi, tak kurýrovi.
- - UPOZORNĚNÍ - jedná se o jeden z nejčastěji používaných typů samolepek. Obsahují informace o přepravě balíků a způsobu jejich přesunu.
Níže jsou uvedeny některé příklady varovných nálepek:
- UCHOVÁVEJTE V SUCHU , tedy obal, který je nutné chránit před vlhkostí, protože může nepříznivě ovlivnit jeho obsah.
- FRAGILE , tedy křehký obsah. Toto je varování, abyste s balíčkem nepohybovali a nezacházeli s ním opatrně.
- NEBEZPEČNÉ nebo NEBEZPEČNÉ VÝROBKY je označení, které dopravce upozorňuje, že výrobky v balíku mohou být např. hořlavé a je třeba s nimi zacházet opatrně.
- POZOR SKLO , tedy jako v příkladu KŘEHKÉ , jde o informaci, že v balení je sklo a je třeba dávat pozor při jeho přemisťování nebo házení.
Kde mohu získat označovací nálepky?
Tyto typy označení nejsou k dostání v běžných obchodech, ale vyplatí se je hledat ve specializovanějších. Internetové obchody jsou dobrou základnou pro tento typ produktů. Dalším rozpočtovým řešením může být tisk štítků z internetu.
Potřebujeme pouze vhodnou tiskárnu a naše balíčky snadno označíme.
Na co si dát při nákupu pozor?
- - V první řadě velikost samolepek - měly by být přizpůsobeny rozměrům našich balíků, aby nepřekrývaly skutečný štítek, ale zároveň aby byly viditelné pro přepravní společnost.
- - Kvalitní zpracování, aby se neopotřebovaly a nepoškodily.
- - Vrstva lepidla, která pevně přilne k povrchu kartonů nebo fólií, aby se při přepravě neodlepovaly.
Jak vidíte, možností je mnoho a používání takových nálepek může jen pomoci při bezpečné přepravě našich zásilek.