Slavná značka Burberry se vzdává plastových tašek a volí tašky šetrné k životnímu prostředí!
Značka Burberry vyvolala v posledních letech hlasitý skandál tím, že spálila své vlastní neprodané kolekce oblečení v hodnotě 38 milionů PLN. Burberry dodržuje zásadu omezené nabídky produktu na trh a takové jednání má podle značky obrovský vliv na vytvoření produktu jako luxusu tím, že omezuje jeho dostupnost pro spotřebitele. I proto značka neuznává slevy, výprodeje a slevy v kolekcích, což byl důvod, proč se spálilo oblečení tak velké hodnoty. To se setkalo s obrovskou kritikou ze strany ekologických organizací, uživatelů internetu i samotných zákazníků značky, a proto se společnost rozhodla přestat pálit vlastní oblečení a recyklovat je Elvis & Kresse.
Změna postoje, vytvoření nové image
Přestože se v minulých letech maka neobtěžovala jednat proekologicky a prosociálně, letos se vše změnilo. Bylo přijato rozhodnutí vyřadit plastové a umělé předměty, jako jsou tašky, věšáky a obaly na oděvy, a zavést jejich biologicky rozložitelné nebo přírodní ekvivalenty. Značka zatím přestala laminovat tašky a používat plastové obaly na oblečení, což se promítlo do snížení spotřeby plastů až o 29 tun! Místo laminovaných sáčků pro balení vlastních produktů zvolila značka ey verzi bez laminátu, vyrobenou z papíru, ekologickou papírovou tašku . Burberry také opustila přítomnost přírodní kožešiny ve svých sbírkách. Výše uvedená rozhodnutí značka učinila po spolupráci s nadací Ellen McArthur Foundation, která značkám pomáhá zavádět ekologická řešení.
Dobrý příklad
Doufáme, že ostatní značky budou následovat příklad Burberry a také zavedou proekologická řešení a přírodní náhražky ve svých vlastních organizacích. Je také třeba zdůraznit, že příklad globálních značek má velký význam pro menší podnikatele a obchodní řetězce, které se inspirují příkladem přicházejícím shora. Pouhé opuštění tašek potažených laminátem je rozhodnutí, které má obrovský dopad na přírodní prostředí, pokud ho učiní tak obrovská organizace působící v celosvětovém měřítku.
Změna obecných návyků
Nemusíte však být špičkovou značkou, abyste přispěli ke změně. Pamatujme na to, že i malá rozhodnutí mají obrovský dopad na celý svět, pokud každý z nás něco změní ve svých každodenních činnostech a zvycích. Můžeme se například pokusit, stejně jako Burberry, omezit přítomnost igelitových tašek na trhu a zakoupit si opakovaně použitelnou ekologickou tašku . Ukončením používání plastových tašek snížíme množství tohoto odpadu o několik desítek kusů za pouhý měsíc a pamatujte, že se jedná o jednotlivé akce! Můžeme dokonce odmítnout zabalit zakoupené zboží do igelitové tašky v obchodech s oblečením, i když je to zdarma, a povzbudit tak majitele obchodů ke změně návyků a zavedení ekologických papírových tašek do nabídky. Investice do opakovaně použitelné eko tašky také přinese úspory do našeho domácího rozpočtu, protože nebudeme nuceni neustále platit za nevzhledné plastové tašky, které jsou vlastně odpadky.
Móda pro eko
Akce Burberry a dalších špičkových značek vlastně určují trendy pro celý svět. V dnešní době se eco-friendly stalo módou a stále více lidí se snaží změnit své návyky na ekologické. Módní je také používání ekologických tašek , které jsou v módním světě známé jako zelené tašky a díky oblíbené návrhářce Anji Hindmarch a zesnulému Karlu Lagenfeldovi se eko tašky proslavily po celém světě a po nich touží snad každý.