Hlavní funkcí obalu je řádně chránit zboží, aby při přepravě neutrpělo poškození. Existují také další marketingové a dekorativní funkce, které ne vždy z bezpečnostních důvodů fungují, ale často mají významný dopad na image značky. Jaká je tedy role obalů a jaké funkce plní v logistických procesech?
Balení je extrémně důležitým logistickým prvkem
Hlavními částmi logistiky jsou odesílání, příjem a skladování zboží. Obaly mají v logistice silnou roli, protože díky jejich zpracování, spolehlivosti a bezpečnosti si zákazník vytvoří o firmě dobré mínění od samého začátku, a proto je tak důležité, aby balík dorazil neporušený. Pokud zákazník napoprvé firmu nepřesvědčí například doručením balíku ve špatném stavu, podruhé nám nebude věřit, proto se vždy vyplatí udělat dobrý první dojem. Obaly se někdy zdají být nepotřebným a nepotřebným produktem, který přispívá k většímu množství odpadu v oběhu, ale stále více má ekologické hodnoty. Jedná se o tzv. biologicky rozložitelné obaly a další ekologické doplňky, které zboží chrání. Můžete tak pečovat o přírodu a chránit obal v dobrém slova smyslu. V logistice se soustředí především na osvědčená řešení, která nemají ráda průměrnost. Obaly, které nesplňují požadavky na kvalitu, jsou další zátěží pro příjemce i odesílatele.
Hlavní funkce balení
Informační funkce
Každý balík musí být řádně označen pro případ jeho přesunu na jiná místa. Štítky by také měly obsahovat informace o specifikách přepravy produktu. Proto je vyžadováno, aby byl balíček dostatečně velký, aby obsahoval všechny nejdůležitější informace.
Bezpečnostní funkce
Jeho úkolem je co nejlépe chránit výrobek před faktory jako jsou: vlhkost, mráz, vítr, déšť, otřesy, teplo, nárazy a další nepříznivé faktory. Je také důležité používat další bezpečnostní opatření. Samotný karton často nestačí, proto používáme různé druhy výplní a skleněné prvky by měly být dobře zabaleny. U těchto typů produktů musí být zabezpečení na nejvyšší úrovni, aby se zajistilo, že se produkt nepohne dovnitř a dorazí na místo určení ve stejném stavu jako před odesláním.
Transportní funkce
Jeho účelem je připravit obal na cesty a další podmínky, ve kterých se bude nacházet. Přepravní obaly by se měly snadno nakládat do auta a snadno vykládat, musí být také po ruce a musí mít správnou velikost, aby mohly zůstat ve skladu.
Marketingová funkce
Stojí za to zajistit, aby obal přitahoval pozornost zákazníků. Můžete se například postarat o estetiku kartonu. Pokud je krabice poškozená a nekvalitní, může příjemce očekávat, že stejně nekvalitní bude i zakoupené zboží uvnitř.
Ekologická funkce
Obaly se také mohou přizpůsobit potřebám přírodního prostředí. Materiály, ze kterých jsou vyrobeny, by měly být snadno biologicky rozložitelné. Snížení množství odpadu v oběhu je důležitým logistickým cílem. o Právě v průmyslu vzniká obrovská hodnota nepotřebných produktů, které nelze znovu použít. Proto stojí za to zajistit, aby obaly používané v logistice byly recyklovány a mohly být použity dalšími způsoby.
Balení je základ, pokud jde o logistiku, důležité je, aby splňovalo výše uvedené požadavky. Díky tomu se k našim zákazníkům dostanou v patřičném stavu. Vyplatí se zajistit, aby obal vypadal co nejlépe a byl zároveň plně ekologickým řešením