Přemýšleli jste někdy o tom, jaký je rozdíl mezi materiálem, ze kterého je vyroben běžný jednorázový kelímek, vůči životnímu prostředí? Mnohem častěji volíme plastové nebo polystyrenové kelímky, a to především kvůli jejich nižší ceně oproti papírovým. Je spoléhat se pouze na cenu dobrou volbou? Určitě ne! Kelímky vyrobené z plastu mají rozhodně více nevýhod než výhod. Jaký je tedy důvod pro výběr papírových kelímků ?
Papírové kelímky – ochrana životního prostředí na dosah ruky!
Papírové kelímky jsou mnohem lepší pro životní prostředí! Jsou recyklovatelné a neznečišťují naši planetu. Jsou zcela biologicky rozložitelné, takže jejich rozklad zabere mnohem kratší dobu ve srovnání s kelímky z plastu. Pokud jde o plastové kelímky, věci nejsou tak jednoduché... Jednorázovým kelímkům a talířům trvá až 400 let, než se v prostředí rozloží! Důležitou informací je také informace o recyklačním poplatku, který spočívá ve zvýšení daně na vykupované plastové výrobky. Mnohem efektivnější a ekologičtější je proto používat papírové kelímky .
Papírový kelímek jako forma reklamy
Reklamní prvky lze umístit nejen na plastové kelímky, ale také na papírové kelímky . Papírový kelímek nemusí být obyčejný, obyčejný a nudný. Můžete to použít v reklamě, ale jak? Nejprve na něj můžete umístit slogan nebo logo. Takový hrnek jistě upoutá více pozornosti než standardní bílý nebo černý. Řada restaurací, kaváren a stravovacích zařízení již přešla na papírové nádobí, podporují životní prostředí a platí méně. V mnoha restauracích a kavárnách si můžete koupit kávu nebo čaj s sebou, takže papírový kelímek funguje perfektně. Papírový kelímek s logem zaujme a jistě zůstane v paměti a přispějete k ochraně životního prostředí.
Známé značky také přecházejí na ekologii
Příkladem je Starbucks, největší řetězec kaváren na světě, který zavedl akci, ve které získáme slevu, když si přineseme vlastní šálek. To mělo přispět ke snížení množství odpadu, hosté si nápoj vychutnávali ve vlastním kelímku a Starbucks omezil investice do plastového nádobí.
Dalším příkladem známé značky je McDonald's, který také opustil plastové kelímky a brčka . Dodatečně také vyměnil obaly na zmrzlinu za zcela papírové. Vzhledem k velmi velkému počtu zákazníků dalo zavedení ekologických obalů restauraci nový ekologický tón, který výrazně zlepšil image značky. McDonald's byl léta obviňován ze znečišťování životního prostředí a restaurace se rozhodla s těmito spekulacemi skoncovat. McDonald's se nyní zaměřuje na recyklaci a nehodlá se vracet ke starým plastovým zvykům!
Stručně řečeno, používáním papírových kelímků přispíváme k tomu, abychom byli ekologičtí, šetříme naši planetu před tunami plastů a zaměřujeme se na recyklaci. Větší společnosti také začínají svou cestu s papírovými řešeními, tak to udělejte také!