Balení produktu a jeho vliv na image značky.
„Nejlepší reklamu tvoří spokojení zákazníci“ – tato slova patří Philipu Kotlerovi – čestnému profesorovi mezinárodního marketingu na Kellogg School of Management na Northwestern University.
Jak tedy uspokojit své zákazníky, aby mohli dělat reklamu Vaší společnosti Dynamický vývoj trhu vyžaduje neustálé změny a hledání nových řešení i v případě balení produktů. Je to hlavně to, co určuje zákazníkovu volbu vašeho produktu a umožňuje vám to udělat váš produkt jedinečným, kterému budou spotřebitelé věnovat pozornost.
Balení – záleží skutečně na spotřebitelově rozhodovacím procesu?
Výzkum studentů Vratislavské univerzity „Vliv barvy a etikety obalu na vnímání produktu – výsledky empirického výzkumu“ ukazuje, že barva a obal významně ovlivňují spotřebitele. Při srovnání tří různých barev pivních lahví Żywiec vzbuzovala každá v respondentech jiné pocity, ne vždy pozitivní. To ukazuje, jak důležitá je vnější image v očích potenciálních zákazníků.
Pro ilustraci podstaty této myšlenky uvádíme několik příkladů:
- Dietní Coca Cola a Coca-Cola Light
Světově proslulá značka limonády Coca-Cola změnila svůj obal z „Diet Coke“ na „Coca-Cola Light“, čímž získala nové zákazníky v zemích, které neakceptují, že výrobek s nižším obsahem kalorií se kvalifikuje jako součást diety.
- RxBar
Tato proteinová tyčinka vyrobená společností Chicago Bar Co. svou oblibu si získal zjednodušením starého obalu a zařazením složení tyčinky. To vedlo ke zvýšení přízně spotřebitelů vůči značce a důvěryhodnosti produktu.
- Tropicana
Jde o příklad změny, která ukazuje, že jednoduchost ne vždy hraje ve prospěch značky. Rozhodli se změnit svůj rozpoznatelný obalový prvek „pomeranče s brčkem“ na sklenici naplněnou šťávou. Cílem této změny bylo vytvořit design modernističtějším způsobem. Bohužel to nebylo pozitivně přijato veřejností, což ji stálo přes 50 milionů dolarů.
Výzkum je klíčem k úspěchu
Vaše společnost také roste, takže stojí za to provést průzkum vašich produktů a posoudit jejich ziskovost. Mnoho společností na to zapomíná a nakonec produkt stáhne. Zde jsou typy výzkumných metod, které můžete použít k zahájení dialogu se spotřebiteli:
- Okulografie – metoda měření očních pohybů. Svou oblibu si získal na Západě. Umožňuje pomocí kamery získat informace o prvcích balení vnímaných zkoumanými osobami.
- Průzkumy – Nejoblíbenější způsob získávání dat. Ujistěte se, že otázky jsou správně strukturovány a jednoduše, aby spotřebitele zaujaly a aby měl pocit, že má vliv na změny.
- Experiment – Nejdražší a nejrizikovější metoda výzkumu, která vyžaduje, abyste se o dalších krocích rozhodli na základě odezvy, kterou získáte od předchozí varianty produktu. Je však velmi efektivní a prezentuje vaši značku ve světle neustálého vývoje a snahy o dokonalost.
Naučte se 6 zlatých pravidel designu obalů produktů
Obal je prvkem identifikace vaší značky, na co si tedy dát pozor, aby upoutal pozornost spotřebitelů a setkal se s pozitivním přijetím? Značky po celém světě oslovují zákazníky prostřednictvím zajímavých barev, grafiky a tvarů svých obalů. Naučte se 6 zlatých pravidel, která vám je pomohou navrhnout:
- 1. Obal odráží charakter vaší značky.
Vaším cílem by mělo být vytvořit obaly produktů, které se postarají o image vaší značky a spojí ji s ní.
- 2. Vytvořte obal, který osloví skupinu zákazníků, kterým je produkt určen.
Představte si, že vaším produktem je krém na obličej, chcete, aby si jej kupovali bohatí zákazníci, a tak vytvoříte luxusní obal se zlatými prvky a elegantním písmem. To znamená, že jste zaujali potenciální publikum, které jste chtěli, prostřednictvím vzhledu vašeho obalu, který odsouvá složení produktu podobné konkurenci do pozadí.
- 3. Ujistěte se, že obal je přizpůsoben podmínkám, ve kterých se bude nacházet.
Zvažte, kde lze váš produkt skladovat, například pokud je to jogurt, ujistěte se, že jeho obal je přizpůsoben podmínkám v chladničce.
- 4. Váš obal by se měl odlišovat od ostatních podobných produktů.
Na trhu je mnoho podobných výrobků, které lze odlišit pouze originálním obalem.
- 5. Ergonomie vašeho obalu by měla upřednostňovat spotřebitele.
Váš výrobek hodně ztratí, pokud jeho tvar znamená, že nepadne pohodlně do ruky. Proto se vyplatí věnovat čas přizpůsobení formy balení tak, aby podporovala pozitivní spotřebitelské pocity i po fyziologických aspektech.
- 6. Ekologická řešení.
Naše planeta se potýká s vážným problémem znečištění životního prostředí, a proto stojí za to zajistit, aby byly obaly biologicky rozložitelné. Využijte toho ve prospěch své značky, jako je americká kavárna, která na dno svých papírových kelímků umisťuje semena různých rostlin, která si doma vypěstují. Pro společnosti, které svým zákazníkům umožňují nakupovat produkty online, je kromě balení produktu také externí vzhled zásilky je také důležitý.
Díky Allbag se můžete o tento důležitý aspekt postarat. Zásilkové zboží vyrábíme již mnoho let. Nechte se překvapit a navštivte naše stránky.