"Společnost bez loga je jako člověk bez tváře." - To o logu říká David Airey, autor knihy "Logo Design Love: Design a great logo !". S tímto tvrzením nelze nesouhlasit. Podle Harvard Business Review poskytuje dobře navržené logo významné výhody pro značku, navíc pomáhá vzbudit zájem spotřebitelů a demonstrovat charakter značky.
Jak vidíte, logo je všudypřítomný komunikační nástroj, můžeme ho vidět na produktech, webových stránkách, vizitkách a dokonce i v e-mailové korespondenci. Jde o prvek značky, který významně ovlivňuje chování spotřebitelů a výkonnost značky.
Loga v průběhu staletí.
Historie loga sahá až do starověkých rodových erbů. Rané verze loga byly vytvořeny kolem roku 1300, v té době, kvůli rozvoji obchodu, začaly obchody věšet značky, které určovaly, jaké zboží nebo služby poskytují. Na konci 15. století, kdy se tiskařský lis stal mnohem běžnějším, tiskaři označovali svá díla logy. Průmyslová revoluce udala tempo pro vývoj log. V roce 1885 navrhl Frank Mason Robinson nejslavnější logo na světě. Ikonický nápoj Coca-Cola zahájil moderní éru designu log.
Pohled na rozsáhlou a klikatou historii designu log nám umožňuje vidět, jak se trendy měnily v průběhu staletí. Mnoho značek se se svým logem dokázalo proslavit a dokáže to i ta vaše.
Umění vytvářet loga.
Logo je vše, co chcete o své značce říci, proto stojí za to zvážit význam a uspořádání jeho prvků, aby správně prezentovaly váš příběh. Ikonická loga kombinují 3 funkce, které bychom měli vzít v úvahu:
- Jednoduchost
- Barevné sladění
- Používání barev správným způsobem
Barvy hrají významnou roli v každém aspektu našeho života a totéž platí pro loga.Pro vytvoření správného loga bychom se měli zaměřit na psychologii barev. Než se rozhodnete pro barvy ve vašem logu, musíte znát jejich význam.
- Žlutá - optimismus, radost, přátelství
- Oranžová - teplo, sebevědomí, energie
- Červená - síla, vášeň, vitalita
- Modrá - inspirace, kontrola, otevřenost
- Námořnická modř - důvěra, bezpečí, poctivost
- Fialová - luxus, bohatství, fantazie
- Zelená - příroda, rovnováha, klid
- Černá - elegance, luxus, síla.
Nyní se musíte rozhodnout, jaké emoce chcete, aby vaše logo vyvolalo, a tím i to, jak se lidé budou cítit o vaší značce. Nemusíte si vybrat jen jednu barvu. Vyberte si základní barvu a dolaďte k ní další barvy.
Použijte barevné kolečko a vyberte ty, které spolu ladí. Jsou to barvy, které se objevují naproti sobě. Pomohou vytvořit krásnou symfonii radosti. Analogová barevná schémata kombinují tři sousední barvy dohromady. To vám umožní vytvářet hladké přechody.
Tipy na logo hodné vaší značky.
Logo je soubor prvků sestávajících z textů a obrázků, které identifikují značku, zjistěte, jak začít vaše dobrodružství s návrhem loga .
- 1. Definujte charakter vaší značky
- 2. Nechte se inspirovat. Podívejte se, jakým směrem se ubírají ostatní společnosti ve vašem oboru.
- 3. Definujte styl loga. Klasické, minimalistické nebo třeba odvážné a hlasité?
- 4. Zvažte výběr typu loga:
- Monogram
- Logotyp
- Piktogram
- Abstraktní symbol
- Symbol
- Složené logo
- 5. Vyberte barvu a písmo.
- 6. Připravte si několik variant provedení.
Uložte si tyto informace a přibližte se k dosažení úspěchu vaší značky!
Umístěte své logo na papírové tašky nebo jiné reklamní vychytávky a získejte kreativní reklamní médium! Obchod Allbag umísťuje a zpracovává loga již řadu let. Kontaktujte naše konzultanty a zjistěte více o využití potenciálu vaší značky.