Kam směřuje e-commerce?
Začněme tím, co je e-commerce . Toto je běžně známé jako online obchodování. Je založena na maloobchodním i velkoobchodním prodeji na mnoha webových stránkách a portálech. Díky pandemii se trh elektronického obchodování v Polsku velmi rychle rozvinul . Jeho obliba neustále roste a lidé jsou ochotnější nakupovat online.
Elektronický obchod a pandemie
Na začátku pandemie vzrostla hodnota polského elektronického obchodování o více než 31 procent . Jen málo evropských trhů se může pochlubit takovou dynamikou. I přes tak obrovský úspěch to není vše, co jsou Poláci schopni nabídnout. Máme velký potenciál, protože při srovnání našeho a západního trhu máme co dohánět. Na prvním místě je kvalita a rychlost nabízených služeb a také bezpečnost balených věcí. Často se stává, že zásilky, které se k nám dostanou, nejsou v nejlepším stavu. Pokud se chcete naučit 4 základní pravidla bezpečného balení, podívejte se prosím na předchozí příspěvek.
Navzdory tomu stále mnoho lidí nakupuje online. O online prodej je zájem již delší dobu, ale obrovský boom na tomto trhu způsobila až pandemie. Ve zprávě Gemius s názvem „E-commerce v Polsku 2020“ můžeme vidět, že téměř tři čtvrtiny Poláků nakupovaly online v roce 2020. Konkrétně to bylo 74 procent, což je oproti roku 2019 nárůst o celých 11 procentních bodů . Velký boom nezažívá pouze samotný e-commerce trh. Z toho těžilo i online bankovnictví. Poprvé ji využilo 13 procent držitelů karty. Mobilní bankovnictví se navíc zvýšilo o 30 procent.
Co dělají průmyslová odvětví, aby přilákala nové zákazníky?
Vše nasvědčuje tomu, že vzestupný trend v e-commerce bude ještě dlouho pokračovat. Každá společnost se snaží přilákat a udržet zákazníky. Jakými způsoby? Atraktivní ceny, slevy, slevové kódy a výhody . To nejsou všechny metody. Ostré fotografie jsou naprosto správné, ale to nestačí. Mnoho průmyslových odvětví začíná používat 360 videa a fotografie produktů. Jedná se o relativně nový způsob prezentace produktu. Díky ní si zákazník může produkt před nákupem pečlivě prohlédnout. Dalším způsobem, jak povzbudit lidi ke koupi produktu u nás, je doprava zdarma. Mnoho lidí neví, že cena dopravy je často skryta v ceně produktu. Jedná se o velmi oblíbenou metodu, kterou ale naštěstí ne každý praktikuje.
Dobrým způsobem, jak přesvědčit zákazníky, je odeslat zboží během téhož dne nebo do 24 hodin . Málokdo chce, aby jeho zásilka trvala několik dní nebo dokonce týdnů. Obvykle nás tlačí čas. Prodejci najímají nové lidi na balení balíků, zavádějí druhé směny a mnoho dalšího! To vše proto, abyste měli co nejlepší názory a dobrou pozici na portálech. Jak víme, kvůli pandemii mnoho lidí preferuje bezkontaktní doručování. Velmi oblíbená společnost Amazon chce zavést doručování pomocí dronů. Je to velmi inovativní, ale drahé. Je nepravděpodobné, že se v blízké budoucnosti objeví, alespoň v Polsku. Je však jen otázkou času, kdy se některá z firem nápadu chytí, vylepší a zrealizuje.Shrneme-li, trh e-commerce v Polsku se rozvíjí velmi dynamicky, lze očekávat, že se tento trend nezmění ani v roce nadcházející měsíce.