Více než 2000 produktů

Množstevní slevy

k.madejczyk@allbag.pl

5% sleva

Pro první objednávku

ALLBAGWITA

Logo společnosti, záleží na výběru barvy? Dáme vám nápovědu

Logo firmy, czy dobór koloru ma znaczenie? Podpowiadamy

Adrian Koźlik |

Při tvorbě návrhu firemního loga si každý podnikatel klade otázku, jakou barvu zvolit. Často je nápadem oblíbená barva, módní barva, a to není vždy dobré řešení. Nejprve se vyplatí znát význam barev a to, jak je zákazníci vnímají. Psychologie barev je založena na asociacích, tradicích a poselstvích zakořeněných v každém z nás. To vše proto, aby bylo logo dobře přijato a mělo dobré asociace. Logo je symbol značky, se kterým se zákazníci setkají jako první. Nesmíme zapomínat ani na to, že barvy s logem budou použity i v dalších reklamních nástrojích společnosti, jako je design interiéru kanceláře, prodejen, oděvy zaměstnanců. Je důležité, aby vše bylo konzistentní.

Význam jednotlivých barev

Nejběžnější barvy loga jsou: červená, žlutá, modrá, zelená, oranžová a fialová. Než začnete vybírat barvy svého loga, stojí za to se seznámit s jejich charakteristikami.

význam barev

Žlutá

Symbolizuje radost, teplo, slunce, počasí, optimismus a je spojován se štěstím a pohodou. Šťavnatost této barvy je spojena s jídlem, proto ji často volí restaurace. Na jeho barvu dobře reagují i ​​děti, proto je logo na výrobcích určených dětem často v této barvě. Je vhodné připomenout, že žlutá se používá pro varovné signály, které mohou nepříznivě přitahovat pozornost. Není určen pro každé odvětví.

oranžový

Je to pozitivní, energická, jasná, teplá a veselá barva. Spojeno s jistotou, snahou o cíle, štěstím, důvěrou, varováním. Vytváří útulnou atmosféru. Vybírají si ho odvětví spojená se zábavou, profesionalitou, solidní kvalitou, pro mladé, aktivní a dynamické zákazníky. Ve společnostech, které kladou důraz na hybnost, hybnost, intelekt, radost a akci.

Červené

Nejvíce energetická barva v celém barevném kole. Je nejviditelnější, takže ji nelze minout a silně k nám zasahuje a stimuluje nás. Přitahuje pozornost a nese silné poselství. Je to barva ohně, energie, dynamiky, lásky, vášně, expresivity, síly, stimulace. Vyvolává extrémní emoce, počínaje láskou a vášní, konče strachem a agresí. V designu loga se vše červené dostane dopředu a bude velmi nápadné a donutí vás se rychle rozhodnout. Používá se v gastronomii, automobilovém průmyslu, zábavě a sportu. Často v kombinaci s jinými barvami jako doplněk.

Modrý

Nejoblíbenější barva, oblíbená mnoha lidí. Označuje klid, zralost, čestnost, inteligenci, zdravý rozum, profesionalitu, modernost. Vyvolává pozitivní asociace a důvěru. Proto jej často využívají vládní instituce, banky, úřady a největší korporace. Odráží barvu vody a oblohy, takže vás uklidňuje, pomáhá s koncentrací a je spojen se sterilitou. Uvidíte to také v logech průmyslových odvětví souvisejících s medicínou, zubařů a lékařských ordinací. Musíte pamatovat na to, že modrá barva není poutavá, takže při jejím výběru do loga musíte vyniknout a vytvořit zajímavý a výrazný vzor.

Grant

Je barvou stability, moudrosti, elegance a svobody, stejně jako modrou ji často používají státní instituce i seriózní firmy.

Nachový

Barva spojená s elegancí, duchovností, luxusem, kreativitou a fantazií. Znamená vyšší kvalitu, bohatství, moc a sílu. Symbolizuje úspěch, moudrost a sebevědomí. Vzbuzuje respekt ke značce. Používají ho značky, které chtějí zdůraznit svou kreativitu. Můžete to vidět v logech IT, technologických, finančních a eventových společností. Někdy považován za symbol extravagance a marnivosti

Zelená

Zelená je barvou svěžesti, přírody, přírody, ekologie, vegetace. Využijí ho firmy zabývající se květinami, rostlinami a samozřejmě ekologií a ochranou životního prostředí. Je velmi univerzální, využije jej mnoho značek, které si jej spojují s mírem, nadějí, důvěrou a bezpečím. Při návrhu loga bude zelená barva využívána především pro potravinářský, ekologický, kosmetický a lékařský průmysl. Zeleň je zákazníky vnímána jako šetrná, hezká a bezpečná.

Černá

Samozřejmě symbol elegance, luxusu, modernosti, lpění na tradici, někdy také vnímané jako tajemno a vážnost. Vybrané prestižními společnostmi spojenými s dobrou kvalitou. Nejčastěji módní, šperkařské a technologické značky.

Bílý

Univerzální barva symbolizující čistotu, nevinnost, mír a jednoduchost. Může být neutrální, vzbuzovat důvěru a vždy bude vnímána pozitivně. Bílé logo společnosti, které se obvykle používá jako pozadí nebo doplněk, bude vyžadovat pozadí nebo podklad.

Růžový

Barva spojená s ženskostí, dívčím stylem, jemností a šarmem. Společnosti používající červenou barvu se obvykle zabývají produkty věnovanými ženám a dívkám. Značky vyrábějící hračky, sladkosti, kosmetiku. Ale také svatební, kosmetický a módní průmysl.

Šedá

Ve velkém množství působí tlumivě. Je to neutrální, nudná a spíše bezvýrazná barva. Společnost s šedým logem se zaměřuje na praktičnost, respekt, autoritu, vyspělost a stabilitu. Vybírají si ho značky s dlouhou tradicí, často automobilový průmysl.

Kulturní kontext

Symbolika barev platí pro celý svět. V Evropě je to často úplně jiné než v Číně nebo Japonsku. Například v Evropě je smuteční barva černá, zatímco v Číně je symbolem štěstí. Je důležité si uvědomit, že žádná barva nemá stejný příjem po celém světě. Musíme zajistit, aby barvy našeho loga zasáhly příslušnou cílovou skupinu. Rozhodnutí tedy nemohou být ukvapená, měla by být pečlivě zvážena, zejména při uvádění značky na mezinárodní trh.

Barevná kombinace

Pro vytvoření loga se doporučuje použít maximálně tři barvy. Stojí za to věnovat pozornost teorii barev, tedy pokynům pro výběr vhodných barev. Barevné kombinace pomohou k dokonalému sladění barev a logo bude vizuálně atraktivní.

MONOCHROMNÍ KOMBINACE - Skládají se z jedné barvy v různých odstínech. K základnímu odstínu se přidá černá nebo bílá, aby se získaly tři doplňkové barvy.

ANALOGICKÉ KOMBINACE - Jedná se o kombinaci barev umístěných přímo vedle sebe na barevném kruhu.

DOPLŇKOVÉ KOMBINACE - Doplňkové barvy umístěné na opačných stranách barevného kruhu.

TRIADY - Tři barvy rovnoměrně rozložené na barevném kole. Například tři primární barvy nebo tři sekundární barvy.

TETRADY – Jedná se o čtyři barvy umístěné ve stejných intervalech na barevném kruhu. Na barevném kole můžete použít dva páry barev, které se doplňují nebo jsou opačné.

Perfektní logo

Náš každodenní život je prosycen různými barvami. Věnujte prosím pozornost výběru našeho loga a grafických materiálů. Vyvolávají v nás pozitivní, ale i negativní emoce. Při navrhování byste proto měli věnovat pozornost psychologii barev. Jedná se o vícestupňový úkol. Počínaje poznáním společnosti, jejích hodnot a očekávání zákazníků. Pokud se nemůžete rozhodnout nebo vybrat správnou barvu, obraťte se na reklamní agenturu. Logo má velký význam při pozdějším využití k propagaci značky, včetně výběru vhodné reklamní vychytávky .

Zanechat komentář